HTML

Mortagne Combat

Friss topikok

  • tulaj: heló-heló, nehogy azt higgyétek hogy hazajöttem, és szomi vagyok! Épp ellenkezőleg: itthon ku... (2008.08.14. 20:46) számadás
  • tulaj: En is gondolkoztam azon, hogy büszkeségből nem fogadom el a tolmacskodast, de aztan rajottem,... (2008.07.29. 11:19) out of da game...at least, for a while
  • tulaj: Hat a helyi mokus és egér populacion biztos meg fog latszani még évek mulva is itteni ténykedésem.... (2008.07.28. 14:48) Legyen lapzárta, vagy ne legyen?
  • blogtulaj: látom, a kuttura az megmarad! szüsz moá, bázmeg:-) (2008.07.19. 22:08) Parisienne Walkways
  • tulaj: Igazat mondsz, testvér! Így volt ez, nem másként. (2008.07.19. 22:07) párizsi felvágott

Címkék

mea maxima culpa

2008.03.29. 16:12 Balezzz

e!

Jóvanna, tudom, rendszertelenül, ellenben ritkán update-elem a blogot, Sanyíí barátom már meg is fenyegetett életveszélyesen, hogy picsán leszek rúgva jól, ha nem vakarok ide valamit: Ámde legyen, mondjuk beszámolok a múlt heti kirándulásról, mert az elmaradt. Ugye, Mókus-landen nincsenek meg hozzá a technikai feltételek, a melóhelyen meg ugye, kurva nagy tahóság lenne naplót írni.

Szóval, szombaton este-éjjel N-nel egészségesen berúgtunk, hogy izgalmasabb legyen a vasárnapi kirándulás...asszem 2ig ittunk, majd 10kor fel, 11-kor indulás Fontevraud-ba. Az út gyönyörű volt, sütött a nap, üvöltött a Junkies a kocsiban (ezzel terrorizáltam útitársamat:-), és útunk végig a Loire mellet vezetett, végig láthatttuk a folyót. N nagyon rendes kiszlány volt, csinált nekem reggelit, de a másnaposságom miatt majdnem megfulladtam a Nutellás kenyértől....elbasztuk, mert nem vittünk magunkkal semmilyen folyadékot, és vasárnap lévén szinte minden zárva volt, szóval a nap fénypontja az volt, amikor valahol üdítőitalhoz jutva csillapíthattuk dehidratált szervezetünket :-)

Fontevraud egy apátság, amit 1105ben alapítottak, és egy apáca rendé volt, aminek elfelejtettem a nevét. Most amúgy sincs kedvem törizni, mert csunyájul másnapos vagyok megint, de nagyon érdekes dolgokat olvashattunk az apátság belsejében. Akit érdekel, neten utána ovashat, de jól tudom, hogy senki sem fog.....

Volt itt minden, templom, benne II: Henrik és Oroszlánszívű Richárd sírjával, le si fényképeztem jól! Aztán volt szép belső udvara, meg sok kéményű mesekastély kinézetű konyhája, meg börtöne, ahova a rossz keresztényeket zárták.....és a vallás és a szeretet jegyében ennek az udvarán mészároltak le 10.000 hugenottát a királypártiak. Elég megdöbbentő volt ennek a tudatában sétálgatni azon a helyen.

Aztán irány Chinon, ami egy nagy vár egy folyó mellett, aminek a tetejében van kastély. Itt jutottunk először folyadékhoz, ami egy megvltás volt mindkettőnk számára. Ez a vár nem volt nagy szám, full üres volt a belseje, nem sok Loire menti kastélynak maradt meg a berendezése, konrétan ebből a 4ből egyiknek se nem, amiket meglátogattunk. Ezt mondjuk nem értem, itt nem voltak bombázások, a dicsőséges szovjet katonák sem költöztették be a lovaikat a kastély termeibe, mint nálunk, de valahogy nagy büdös semmi van bennük. Még múzeum sincsen, pedig szerettem volna látni egy két fasza kardot, meg páncélt legalább.

Chinon azért híres, mert Jeanne d'Arc ide jött tárgyalni Henrikkel, aki ebben az erődben ült, kussolt és várt, hogy mi a stájsz. Ez a Jeanne d'Arc nagy spíler volt, őrzik is a kultuszát a Loire völgyében erősen, amúgy.

Utána mentünk MOntsoreau-ba, ahol szintén egy Chateau (kastély) volt. De itt igen borsos ára volt a jegynek, majdnem 10 euro, ez sem volt berendezve, szóval ide nem mentünk be, csak körbejártuk a falut, aminek a táblájára az volt írva, hogy Franciaország legszebb falva. Hát nem is volt csúnya..nagyon pici volt, ősi kőházakkal, kedves öreg nénikkel, turista csak minimális, nem zavaró...szóval sétátunk egyet a kis sikátorokban, utcácskákon, fasza volt.

Utána Saumur, de addigra már elkezdett esni az eső, és már el is voltunk fáradva, szóval Saumurben csak kiugrottunk lefényképezni a kastélyt, ami már 2003 óta felújítás miatt zárva van...hát nem kapkodják el ezek a gall jómunkásemberek. Aztán kocsival városnéző túrán tartottunk...sokkal kényelmesebb volt ez így, majd jó fáradtan haza...anniyra kész voltam már nap végére, 180 km levezetése, és főként az erős másnaposság miatt, hogy egy éppen bepirosult lámpán át is hajtottam tisztára véletlenül, d enem lett baj, a többiek még nem indultak el. Egy szó, mit száz, kurva jól éreztem magam, meg is beszéltem magammal, hogy innentől el fogok járni kirándulni hétvégente, ha lesz kivel, mert most megtehetem, végre.

Este Eszter jóvoltából kis magyaros húsvéti sonak-tojás volt, leöblítve egy kis borocskával, majd aluvás. Hétfőn locsolás, majd netelés, elment a nap......aztán csak kedd reggel mentem le Mortagne Combat-ba, hogy legalább egy nappal többet aludjak melegben...a Mókus- Land nagyon hideg lehetett.

A melóban nagy volt a hajtás, Rénald figyelmeztetett nehogy "Work your ass off".....most pörgött az egész, amit a múlt heti betegen dolgozásom alatt picit lébecoltam, most be kellett hoznom. Sikerült is tárgyalásokat leszerveznem, 2 nagyhalat megfogtam, az egyik Pusztaszabolcson közép Európa legnagyobb élfurnért gyártó cége, de ami igazán geci durva, az a Swedwood Sopronban, akik az IKEA csoport tagja, és egész Európa számára itt gyártják a konyhafrontokat...ez több 10 millió forintos biznisz lesz, ha Rénaldnak sikerül nyélbeütnie. Meg is dícsértek. Nem is volt egyszerű, az Ikeánál 5 emberen kellett keresztülverekednem magam, míg megszereztem a főfő technikai beszerző manáger mobilszámát. Most már kezdek belejönni.

A cég vesz nekem könyveket is, magyarul, hogy tanuljam a szakmát, fémforgácsolás 1-2, és Faipari gépek és szerszámok....jövő héten érkeznek meg a könyvek, szóval most lesz mit olvasgatnom esténként. Bizots gecire unalmas lesz, de hát ilyen ez a c'est la vie, a pénzért meg a jövőbeli esetleges karrierért megcsinálom.

A péntek estét nagyon vártam már, ippeg a hajtós hét miatt, jól be is álltam a finom GinTonicomtól. Ma másnap, lassan elmegyek boltba üditőért, mert már kezd kialakulni a hányingerem a csapivíztől, anniyra szomjas vagyok, sé anniyra nincs mit innom. Este a két E.-vel iszogatunk, bezsélgetünk, ami jó, mert amúgy kezdem magam elég magányosnak érezni, amúgy. Csak a meló, all the time, és nincs senki akivel faszán el tudnék beszélgetni..legalábbis nem sokszor van rá lehetőség azzal a 3-4 emberrel akikkel itt jóban vagyok, és bírom a búrájukat.

No, csapok a blogra egy pár képet, a kastélyokról.

csumicsácsöcs

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://immigrant.blog.hu/api/trackback/id/tr176328137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása